Stette Friskule SA

Stette Friskule SA

Postadresse: Bjønnaberget 9, 6260 Skodje

Besøksadresse: Bjønnaberget 9, 6260

Telefon: 92029817

E-post:frode@stettefriskule.no

Kontaktperson: Frode Jørgenvåg, 70244198, 92029817, frode@stettefriskule.no

Tal på produksjonar: 5

  • Alle

Bjørnstjerne og paraplybyen

Litteratur, Trinn: 1-4
Bjørnstjerne er i sin livs største krise. Han har blitt rammet av skrivesperre, en forfatters verste mareritt! Han har mistet alle verktøyene han bruker når han dikter; fantasien, kreativiteten og skaperevnen. Bjørnstjerne klarer ikke lenger å se for seg karakterene han vil skrive om og alt virker grått og trist. Det eneste han har fått skrevet i det siste er en historie om en by som heter Paraplybyen. Dette er en merkelig by hvor det på forunderlig vis bestandig regner, og ingen i byen forstår hvorfor. Men nå står historiefortelleren bom fast. Bjørnstjerne har fått tips av litteraturhjelpen om å reise ut til skolene. Hos litteraturhjelpen mener de at barn har stor skaperevne, og Bjørnstjerne håper at dette er sant. Han har fått med en bruksanvisning på hvordan han kan bli fri fra skrivesperren. Vil han få sine evner tilbake? Vil han noen gang kunne dikte og skrive igjen?
Produksjonen ligger i spenningsfeltet mellom litteraturverksted og teater.

BRUNE (Teater Joker)

Scenekunst, Trinn: 1-7
Om dagen er Rune Rune, en gutt som akkurat har mistet bestefaren sin, men om natten er han Brune -superhelten som ikke er redd for noen ting. Han lister seg ut og maler syklene til guttene som rev plankehytta. Etter hvert får han hjelp av vennene Atle og Åse.     
BRUNE er en forestilling om vennskap, mot og å ta igjen. Den handler også om savn, en bestefarklokke som lever sitt eget liv, kampen for tilværelsen og om hvordan alt kan gå galt når superheltkreftene ikke strekker til. 
Forestillingen er en dramatisering av Håkon Øvreås sin roman med samme navn, og er laget i samarbeid med Akershus Teater.  BRUNE vant HEDDAPRISEN 2017 for beste barneforestilling.     

JADA JADA JA - Prøysen og skolen.

Musikk, Trinn: 1-7
"Det går ei lita jinte og en liten gutt på vægen tell skulen...""Trur du'n John vil ha jintefølje du a?""Det er farlig å GÅ til skolen. Det er jo så mye trafikk! Ja for alle foreldra kjører unga sine til skolen." "Jeg måtte fire meg ned langs fjellsida for å komma til skol'n je." "På Hamar ja!?""Helt fra jeg var liten har jeg hørt de voksne si: Hva har denne fjompenissetufsen tenkt å bli?" "Åffer er du kjærest med hennar a, når det er så mange PENE jinter?""Dom har kvite auehår, akkurat som griser!" "Jasså så du kjøper klea dine på Cubus du! Mamma kjøpte denne til meg i London. Og den var IKKE på salg for å si det sånn". "Jovisst går unga i uniformer i norsk skole!""Rør æiller verket som laga låten. Nei slike ting har vi ittno med." "Det går ei lia jinte og en liten gutt hemmat ifrå skulen. Dom går å leies hand i hand."

Juryen (Hege Haagenrud)

Scenekunst, Trinn: 1-7
Juryen opnar med ei mystisk scene; to dansarar dansar samtidsdans til vakker musikk med projisert natur som bakteppet.Med eitt kan vi høyre kviskring, først frå eitt barn, etter kvart kjem det fleire stemmer til: «Hva er det de gjør? Hvorfor gjør de det? Jeg skjønner ingenting!»Plutseleg kjem det eit barn fram på projeksjonsduken i bakgrunnen, så eitt til og eitt til. Barna stansar framsyninga.Dei kjem fram til at ettersom dei er barn, og dette er ei barneframsyning, bør dei få lov til å vere med å lage framsyninga.Barna tek over kontrollen; dei skal lage den optimale framsyninga!Om dei lukkast vil vi ikkje røpe, men gruppa står ovanfor mange utfordringar. - Korleis skal dei bli samde, dei er jo ikkje einsarta sjølv om dei er barn?   "Jeg liker vold og blod"
   - Alfred 7 år.   "Jeg har ikke lyst til å samarbeide med de andre barna, jeg vil bestemme alt selv"
   - Edith 6 årFramsyninga er støtta av: SPENN, Norsk kulturråd og FFUKLes omtale av Juryen

Les for livet!

Litteratur, Trinn: 5-7
To framtidsmenneske er fanga i romsonden Littera, og berre litteraturen kan redde dei! For mange tusen år sidan måtte menneska flykte frå jorda på grunn av klimaendringar. No er det mogleg å bu på jorda igjen, men før dei får lov til å vende tilbake, må dei løyse et livsviktig oppdrag. Då menneska mista heimen sin på jorda, mista dei òg kontakt med kjenslene sine. Dei kjenner ikkje sorg meir, har gløymt korleis det er å vere forelska, dei veit ikkje ein gong kva venskap er. Dette må dei lære seg på nytt. Kjenslene er å finne i litteraturen. Men, dei har dårleg tid!
I romsonden er det to tidskapslar frå 2018. I den eine ligg det sju utvalde barne- og ungdomsbøker. I den andre tidskapselen er det effektar for å spele ut scener frå bøkene. Ei intens forteljarstemme instruerer dei to i oppdraget: Dei skal dramatisere scener frå bøkene, kome fram til kva for kjensler dei ulike tekstutdraga illustrerer og føre dei rette kjenslene.
Les for livet! er ei intenst spennande framsyning som formidlar framifrå nynorsk barne- og ungdomslitteratur. På reisa tilbake til opphavet dukkar vi inn i scener frå mellom anna Eg er eg er eg er av Ruth Lillegraven, thrilleren Svarte-Mathilda av Tor Arve Røssland og Grunna av Terje Torkildsen. I møte med dei ulike scenene frå bøkene, møter menneska kjensler som frykt, forelsking og sorg, og slik kjem dei gradvis i kontakt med seg sjølve, med sine kjensler. Elevane får også erfare at dei to menneska stadig kjem nærare kvarandre, noko som til slutt resulterer i venskap. Venskap er løysingsordet i skjemaet, og gjennom framsyninga får vi erfare kor viktig venskap er. Som manusforfattar Lars Mæhle legg i munnen på «stemma» etter at dei to menneska har løyst oppdraget: «Venskap er grunnmuren i alle kjernekjenslene, dei som de no har lært gjennom å lese bøker. Først no skjønar de kven de er. No kan de atter finne plassen dykkar på jorda – utan å øydeleggje henne. For det viktigaste av alt, det er venskapet, det å vere glad i – og ta omsyn til – andre menneske. Og å lære seg verdien av samarbeid. For utan samarbeid går jorda under.»
Ved å gi smakebitar av alt det framifrå som blir skrive for barn- og ungdom på nynorsk og setje det inn i ein spanande kontekst, vil vi gi elevane lyst til å lese vidare på eiga hand.
Les for livet! reiser viktige spørsmål knytt til identitet, behovet for samarbeid og venskap, og syner fram kor viktig litteratur kan vere for menneska og samfunnet dei lever i.







Uttrykksform
Åpne filter