Hustad barne- og ungdomsskole

Hustad barne- og ungdomsskole

Postadresse: Hustadvegen 280, 6444 Farstad

Besøksadresse: , 6433

Telefon: 71 26 62 50, 47714702

Kontaktperson: Njål Landmark, 90509913, 47714702, njal.landmark@frana.kommune.no

Tal på produksjonar: 8

  • Alle

Bjørnstjerne og paraplybyen

Litteratur, Trinn: 1-4
Bjørnstjerne er i sin livs største krise. Han har blitt rammet av skrivesperre, en forfatters verste mareritt! Han har mistet alle verktøyene han bruker når han dikter; fantasien, kreativiteten og skaperevnen. Bjørnstjerne klarer ikke lenger å se for seg karakterene han vil skrive om og alt virker grått og trist. Det eneste han har fått skrevet i det siste er en historie om en by som heter Paraplybyen. Dette er en merkelig by hvor det på forunderlig vis bestandig regner, og ingen i byen forstår hvorfor. Men nå står historiefortelleren bom fast. Bjørnstjerne har fått tips av litteraturhjelpen om å reise ut til skolene. Hos litteraturhjelpen mener de at barn har stor skaperevne, og Bjørnstjerne håper at dette er sant. Han har fått med en bruksanvisning på hvordan han kan bli fri fra skrivesperren. Vil han få sine evner tilbake? Vil han noen gang kunne dikte og skrive igjen?
Produksjonen ligger i spenningsfeltet mellom litteraturverksted og teater.

DRUMDRUM!

Musikk, Trinn: 1-7
Rytmisk energi frå DanmarkDRUMDRUM er ei unik oppleving av tre musikarar frå den danske jazzelite, og deira gnistrande og virtuose samanspel og speleglede. Elevane vil få høyre original, klangfull og groovy musikk, hovedsakeleg komponert av Benita. Benita Haastrup har vunne fleire prisar for sitt levande og fargerike trommespel. Musikken er inspirert av jazz, verdsmusik og danske folkesongar, den er også både overraskenede, medrivende og humørfyldt. - og dessuten sterkt inspirert av naturen omkring oss.

DrumDrum handlar om å gi vidare den gleden det er ved å spele og improvisere saman, om å dra inn lyttarame og om å skape fellesopplevingar som opnar oss. 
Orkestret har i 2017 utgitt en anmelderrost cd "Going North” - som ble nomineret til 2 Danish Music Awards. 
Jazzspecial skriver : “Telepatisk sammenspil….noget af det flotteste musik jeg længe har hørt”. 

FørebuingDet er fint om elevane får sjå videoar og lenkar om bandet og programmet på førehand (sjå lenker). Medverkande
Benita Haastrup – trommer, perkusjon og vokal
Kaare Munkholm – vibrafon, perkusjon
Jens Skou Olsen – kontrabass, perkusjon

Garage (Cirka Teater)

Scenekunst, Trinn: 5-7
Med Garage har Cirka Teater ønsket å skape en rå forestilling som gir publikum en annerledes teaterestetikk enn det som ofte blir forbunnet med teater for barn. Gjennom humor og nysgjerrighet for mekanikk og kreativitet inviterer vi til en forestilling hvor poesien ligger i det stygge og uslepne, ikke i det estetisk vakre og rene. Garage er en skitten og humoristisk teaterforestilling for voksne og barn fra 10 år. Handlingen foregår i et mekanisk verkstedsmiljø. Her møter vi hverdagen til to mekanikere i møkkete kjeledresser som lever enkle liv. De er lidenskapelige og nysgjerrige med en sterkt fasinasjon for hvordan alt rundt dem fungerer. De har maskiner og motorer som kan løse utfordringene de
støter på i løpet av dagen. I verkstedet bor også ei høne. Den legger et nytt egg hver dag, og er mekanikernes næringskilde. Hva skjer om høna en dag legger flere egg? Og hva om kilden til mat en dag forsvinner?
Garage er produsert i samarbeid med Turnéteatret i Trøndelag, og sammen har vi ønsket å utforske hvordan vi kan utfordre rammene for scenografisk utfoldelse i forbindelse med en forestilling som skal turnere gjennom Den Kulturelle skolesekken, på kulturhus og festivaler.
"Garasje" har premiære på Turnéteateret i Trøndelag, Verdal, 9. september. Det blir turné i Trøndelag våren 2018 og vi kommer tilbake til mer informasjon og datoer.

Grounds

Musikk, Trinn: 8-10
Å leike og improvisere med gamal musikk, er det Caroline, Elizabeth og Eirik seier dei gler seg mest til når dei snakkar om Grounds.Meininga med namnet Grounds er at melodiane skal bli løfta fram,  og dette meinte komponistane og instrumentalistane både i barokken og no. Grounds tyder bakke eller bakkekontakt, og i musikken tyder det at «grounden» er dei faste, repeterande mønstra som ligg under alle broderingane, og som speglar den overdådige kunsten og kulturen på 1700-talet.Hoffet til franskekongen Ludvig 14. og musikken som vart laga då, er sentral i konserten. For å kunne forstå denne musikken må ein kunne noko om dansen, moter, kulturen og samfunnet frå 1700-tallet. Konserten Grounds nyttar desse elementa til å skape ein større samanheng for lytteopplevinga. Konserten presenterar nokre av dei dyktigaste spesialistane i landet på barokkmusikk og -dans, og er eit program som bringer fjern historisk tid inn i skulen, og samstundes i samanlikning med korleis vi har det i no.

Ingunn Røyset - Brevet frå krigen

Litteratur, Trinn: 8-10
Jorun var 12 år då krigen starta, då bombefly flaug over flaggstonga i hagen og rett over huset. Livet på ferieidyllen Lindøya i Oslofjorden vart aldri det same. Frå kjøkkenvindauget var Jorun vitne til den tyske invasjonen 9. april 1940, ho såg allierte fly som slapp bomber over Oslo sentrum og Donau som segla sakte forbi med dei norske jødane på veg til Tyskland.Produksjonen tek utgangspunkt i sakprosaboka Brevet frå krigen (Samlaget, 2017), der 89 år gamle Jorun fortel om opplevingane sine under oppveksten på Lindøya i Oslo frå 1940-1945. Jorun og foreldra hennar var ein av fleire familiar som var fastbuande på øya under krigen. Gjennom opplevingane til Jorun vert sentrale sider av norsk okkupasjonshistorie skildra, men vi får også vite korleis det er å vekse opp i krig.Ved hjelp av foto, forteljing og enkle skriveoppgåver kjem vi tett på korleis det er å vere i ungdomsskulealder og leve i frykt for at huset ditt, øya di og byen din skal bli bomba.Eg visste ikkje kva krig var. Ikkje før bombeflya kom over huset vårt. Ikkje før soldatar tok skulen vår, og folk vart sett i fengsel. Eg kunne ikkje lenger stole på nokon, ikkje på naboen, ikkje på onkelen min, og ikkje på veninna mi. Den dagen tyskarane kom, forstod eg kva krig var. Då forstod eg at alle kan døy. Eg også.Bokmeldingar:"Jorun er et fantastisk vitne til den tiden hun voks opp i, hun forteller innlevd og detaljert om store dramatiske begivenheter og de små i dagliglivet, men også om sorgen ved å miste en søster til sykdom. ... Innholdet og nærheten i fortelling er det ingenting å si på. Et ungt menneske er et ungt menneske. Da som nå."  - Leif Ekle, NRK
Produksjonen er støtta av DKS Bergen og Kultursekken Møre og Romsdal (DKS).

James Bond H19/V20 (Feil teater)

Scenekunst, Trinn: 8-10
Dette er en actionfylt komedie på høygir, beregnet for ungdomsskoletrinnene og oppover. Forestillingen er laget i stilen tegneserieteater - en leken uttrykksform som harselerer med filmens verden. Dette er en forestilling fullspekket av humor, parodiske karakterer og kjente referanser.De fem skuespillerne har ikke med seg noen kostymer eller kulisser på scenen - alt fra motorsykler til pinballmaskiner levendegjøres kun via aktørenes kropper. Og når de i tillegg skal spille ut en to timer lang film på bare 20 minutter blir det klart at dette er en forestilling med et forrykende tempo.

Les for livet!

Litteratur, Trinn: 5-7
To framtidsmenneske er fanga i romsonden Littera, og berre litteraturen kan redde dei! For mange tusen år sidan måtte menneska flykte frå jorda på grunn av klimaendringar. No er det mogleg å bu på jorda igjen, men før dei får lov til å vende tilbake, må dei løyse et livsviktig oppdrag. Då menneska mista heimen sin på jorda, mista dei òg kontakt med kjenslene sine. Dei kjenner ikkje sorg meir, har gløymt korleis det er å vere forelska, dei veit ikkje ein gong kva venskap er. Dette må dei lære seg på nytt. Kjenslene er å finne i litteraturen. Men, dei har dårleg tid!
I romsonden er det to tidskapslar frå 2018. I den eine ligg det sju utvalde barne- og ungdomsbøker. I den andre tidskapselen er det effektar for å spele ut scener frå bøkene. Ei intens forteljarstemme instruerer dei to i oppdraget: Dei skal dramatisere scener frå bøkene, kome fram til kva for kjensler dei ulike tekstutdraga illustrerer og føre dei rette kjenslene.
Les for livet! er ei intenst spennande framsyning som formidlar framifrå nynorsk barne- og ungdomslitteratur. På reisa tilbake til opphavet dukkar vi inn i scener frå mellom anna Eg er eg er eg er av Ruth Lillegraven, thrilleren Svarte-Mathilda av Tor Arve Røssland og Grunna av Terje Torkildsen. I møte med dei ulike scenene frå bøkene, møter menneska kjensler som frykt, forelsking og sorg, og slik kjem dei gradvis i kontakt med seg sjølve, med sine kjensler. Elevane får også erfare at dei to menneska stadig kjem nærare kvarandre, noko som til slutt resulterer i venskap. Venskap er løysingsordet i skjemaet, og gjennom framsyninga får vi erfare kor viktig venskap er. Som manusforfattar Lars Mæhle legg i munnen på «stemma» etter at dei to menneska har løyst oppdraget: «Venskap er grunnmuren i alle kjernekjenslene, dei som de no har lært gjennom å lese bøker. Først no skjønar de kven de er. No kan de atter finne plassen dykkar på jorda – utan å øydeleggje henne. For det viktigaste av alt, det er venskapet, det å vere glad i – og ta omsyn til – andre menneske. Og å lære seg verdien av samarbeid. For utan samarbeid går jorda under.»
Ved å gi smakebitar av alt det framifrå som blir skrive for barn- og ungdom på nynorsk og setje det inn i ein spanande kontekst, vil vi gi elevane lyst til å lese vidare på eiga hand.
Les for livet! reiser viktige spørsmål knytt til identitet, behovet for samarbeid og venskap, og syner fram kor viktig litteratur kan vere for menneska og samfunnet dei lever i.







Tobias og dagen det smalt (Jenny Svensson & Rimfrost teaterensemble)

Scenekunst, Trinn: 1-4
Tenk om du var ni år igjen og hadde en superstor hemmelighet inne i deg. En hemmelighet som, om alle fikk vite det, gjør at alt krasjer? Sånn har Tobias det inne i seg når vi møter han…
Tobias har slått neseblod på Gøran – skolens skumleste gutt. «Ingen jenter får være med!» sa Gøran, men han vet jo ikke at Tobias ikke er Cecilie selv om han ser sånn ut. Ikke engang mamma og pappa vet at Tobias ikke er Cecilie.
Bestevennen Pauline og den usynlige dinosaureksperten Konrad er de eneste som vet, og de prøver å hjelpe. Likevel føles det like ille som da meteoren kolliderte inn i jorden og dinosaurene døde. Hvordan skal Tobias forklare for alle sammen hvem han egentlig er? Kanskje er det nettopp en meteor som må til før ting kan bli bra igjen.
Tobias og dagen det smalt er en forestilling om identitet, dinosaurer og vennskap. Forestillingen tar utgangspunkt i samtaler med barn og voksne om kjønnsidentitet. Gjennom en miks av fantasi og virkelighet utvikler forestillingen kunnskap og innsikt: det er mange måter å være menneske på.
Uttrykksform
Åpne filter